مطالعه تنش های وارده بر شاتون در مرحله احتراق – نرم افزار Ansys
مجموعه نرم افزاری ANSYS Workbench
ANSYS Workbench مجموعه نرمافزاری بسیار قدرتمندی است که با استفاده از روشهای تحلیل عددی مانند المان محدود، حجم محدود و …، طیف گستردهای از مسایل استاتیک، دینامیک و ارتعاشات سازهها، انتقال حرارت، سیالات، آکوستیک، پیزوالکتریک، الکتروستاتیک، الکترومغناطیس و … را در بر میگیرد. قابلیتهای منحصر به فرد نرم افزار Ansys (انسیس) در شبیهسازی مسایل کوپله، (که ترکیبی از میدانهای سازهای، سیالاتی، حرارتی، الکترومغناطیس و … است)، آن را به پرکاربردترین برنامه شبیهسازی تبدیل نموده است. برای آشنایی بیشتر به مقاله مربوط مراجعه کنید. نرم افزار Ansys (انسیس) از دسته ابزارهای تحلیلی است که از روش اجزای محدود برای مدلسازی و تحلیل در آن استفاده می شود. روش اجزای محدود برای حل مسائل پیچیده با هندسه، نوع مصالح و بارگذاری دلخواه ابداع گردیده است. در این روش مدلهای پیچیده ابتدا به اجزای کوچکتر قابل حل تقسیم شده و سپس با ترکیب نتایج بدست آمده از حل هر جز بایکدیگر پاسخ کل مدل در هر نقطه بدست می آید.
مطالعه تنش های وارده بر شاتون در مرحله احتراق – نرم افزار Ansys
بیشترین نیروی وارده به شاتون خودرو در مرحله احتراق اتفاق می افتد و باعث به وجود آمدن توان در موتور می شود. برای مدل سازی نیروهای وارد بر شاتون و پیش بینی احتمال صدمه به آن، می توان از مدل سازی المان محدود نرم افزار Ansys (انسیس) استفاده کرد. پس از مش بندی مدل سه بعدی، وارد کردن نیروهای مرحله احتراق و حل عددی می توان نتایج را مورد بررسی قرار داد. با توجه به جنس شاتون بهترین تئوری تسلیم قابل استفاده تئوری فون مایزز می باشد. کانتورهای تنش فون مایزز نشان می دهد که بیشترین مقدار تنش در اطراف محل های تمرکز تنش روی می دهد.
دیدگاهتان را بنویسید